Denken, delen, uitwisselen

Studenten denken eerst individueel na over een vraag of opdracht en bespreken dan hun antwoorden in duo’s of groepjes. Een aantal studenten geeft vervolgens klassikaal hun (eigen of gezamenlijke) antwoord. Deze werkvorm kan ook worden ingezet in lessen met grote groepen studenten en is met name geschikt bij vragen waar Lees verder... Denken, delen, uitwisselen

Sleutelbos

Studenten vertellen over zichzelf aan de hand van de verschillende sleutels aan hun sleutelbos. Waar zijn ze voor? Wanneer en hoe vaak gebruiken zij welke sleutel? Lees verder... Sleutelbos

Ritme klappen

De docent klapt een ritme en de studenten die in een kring staan proberen dit ritme na te bootsen door na elkaar telkens de volgende klap van het ritme te geven. Lees verder... Ritme klappen

Uitbeelden

De docent vertelt aan één student van elk groepje wat deze moet uitbeelden zonder geluid te maken, iets aan te wijzen of hints-technieken te gebruiken. Zodra één van de groepjes heeft geraden wat het is, is de volgende van elk groepje aan de beurt om iets uit te beelden. Lees verder... Uitbeelden

Pim, pam, pet

De docent kiest een willekeurige letter en studenten zoeken in hun omgeving een voorwerp dat met die letter begint en laten dat zien voor de camera. Lees verder... Pim, pam, pet

Kennismakingsbingo

Studenten proberen hun bingokaart ‘vol’ te maken door medestudenten te zoeken die de eigenschappen bezitten of activiteiten hebben gedaan die op hun bingokaart staan. Lees verder... Kennismakingsbingo