Kennis of meningen peilen via een poll

Bij een poll stel je een korte vraag en geef je twee of meer antwoordmogelijkheden waaruit de studenten moeten kiezen. Afhankelijk van de vraag die je stelt krijg je inzicht in de kennis, visie, mening of ervaring van de studenten. Dit kan zowel offline als door gebruikt te maken van Lees verder... Kennis of meningen peilen via een poll

Aanvullende leermaterialen verzamelen

Naast dat jij als docent aan studenten leermaterialen aanreikt, kunnen studenten zelf ook op zoek gaan naar passende, aanvullende leermaterialen en deze verzamelen in de online leeromgeving. Lees verder... Aanvullende leermaterialen verzamelen

Kortgeding

Kortgeding is een discussievorm waarbij het ondervragen van getuige-deskundigen door advocaten van de vóór en tegenpartij wordt nagespeeld tijdens de les. Studenten treden hierbij op als advocaat door vragen te stellen, of als getuige-deskundige door de vragen te beantwoorden. Een andere (groep) student(en) voert de regie als voorzitter(s) en de Lees verder... Kortgeding

Kennisclip bekijken

Kennisclips zijn korte video’s van ongeveer 5 minuten waarin een specifiek onderwerp of basisprincipe wordt uitgelegd of een toelichting op een opdracht wordt gegeven. Belangrijk hierbij is dat je ze plaatst in de online leeromgeving met een duidelijke omschrijving én met een kijkvraag of -opdracht erbij zodat het geen losstaand Lees verder... Kennisclip bekijken

Jigsaw-methode

De studenten worden ingedeeld in groepen, waarbij elke student met een ander deel van de leerstof aan de slag gaat, en dus ‘expert’ wordt in dat onderdeel. Vervolgens komen eerst de experts per onderwerp bij elkaar in ‘expertgroepen’, waarbij ze met elkaar bespreken hoe ze hun onderdeel aan hun groep Lees verder... Jigsaw-methode

Denken, delen, uitwisselen

Studenten denken eerst individueel na over een vraag of opdracht en bespreken dan hun antwoorden in duo’s of groepjes. Een aantal studenten geeft vervolgens klassikaal hun (eigen of gezamenlijke) antwoord. Deze werkvorm kan ook worden ingezet in lessen met grote groepen studenten en is met name geschikt bij vragen waar Lees verder... Denken, delen, uitwisselen

Sleutelbos

Studenten vertellen over zichzelf aan de hand van de verschillende sleutels aan hun sleutelbos. Waar zijn ze voor? Wanneer en hoe vaak gebruiken zij welke sleutel? Lees verder... Sleutelbos

Pim, pam, pet

De docent kiest een willekeurige letter en studenten zoeken in hun omgeving een voorwerp dat met die letter begint en laten dat zien voor de camera. Lees verder... Pim, pam, pet