Dagelijks / Wekelijks doel

Studenten stellen een dagelijks of wekelijks doel en kijken daarbij telkens terug op hoe het proces is verlopen. Ze werken dus kort-cyclisch en kunnen ook direct aanpassingen en verbeteracties doorvoeren. De docent treedt hierbij op als coach. Het stellen van een dagelijks of wekelijks doel is afkomstig van ‘agile werken’ Lees verder... Dagelijks / Wekelijks doel

Escape (class)room

Een escape room is een groepsactiviteit waarbij je samen probeert te ontsnappen uit een kamer (escape room) door het oplossen van puzzels en raadsels. Wie het snelst de code kraakt, is de winnaar.  Lees verder... Escape (class)room

Sleutelbos

Studenten vertellen over zichzelf aan de hand van de verschillende sleutels aan hun sleutelbos. Waar zijn ze voor? Wanneer en hoe vaak gebruiken zij welke sleutel? Lees verder... Sleutelbos

Ritme klappen

De docent klapt een ritme en de studenten die in een kring staan proberen dit ritme na te bootsen door na elkaar telkens de volgende klap van het ritme te geven. Lees verder... Ritme klappen

Uitbeelden

De docent vertelt aan één student van elk groepje wat deze moet uitbeelden zonder geluid te maken, iets aan te wijzen of hints-technieken te gebruiken. Zodra één van de groepjes heeft geraden wat het is, is de volgende van elk groepje aan de beurt om iets uit te beelden. Lees verder... Uitbeelden

Pim, pam, pet

De docent kiest een willekeurige letter en studenten zoeken in hun omgeving een voorwerp dat met die letter begint en laten dat zien voor de camera. Lees verder... Pim, pam, pet

Kennismakingsbingo

Studenten proberen hun bingokaart ‘vol’ te maken door medestudenten te zoeken die de eigenschappen bezitten of activiteiten hebben gedaan die op hun bingokaart staan. Lees verder... Kennismakingsbingo