Zelfstudietoets met open (casus)vragen

Zelfstudietoetsen bevatten meestal gesloten vraagtypen zoals meerkeuzevragen, juist/onjuist, invulvragen, etc. die automatisch gecontroleerd worden door de gebruikte toetsapplicatie. Bij een casustoets is er vaak sprake van open vragen die niet automatisch kunnen worden gecontroleerd, waardoor de student moet wachten tot de docent het heeft nagekeken of besproken in de les. Lees verder... Zelfstudietoets met open (casus)vragen

Ontwikkelen van een begrippenlijst

Studenten houden tijdens het doornemen van de lesstof (voor of na de sessie) voor zichzelf een lijst bij van moeilijke begrippen. Per begrip noteren ze in hun eigen woorden de uitleg van het begrip. Naarmate hun kennis van de begrippen verbetert kunnen ze deze uitleg verder aanscherpen. De begrippen kunnen Lees verder... Ontwikkelen van een begrippenlijst

Consensusconferentie

Bij een consensusconferentie gaat het erom de diverse meningen met elkaar in overeenstemming te brengen of eventueel duidelijk te maken op welke onderdelen de meningen uit elkaar blijven lopen.   Alle aanwezige studenten kunnen hun bijdrage leveren bij het opstellen van de aanbevelingen en conclusies worden door alle betrokkenen onderschreven. Als Lees verder... Consensusconferentie

Bloggen

Het woord blog is afkomstig van het woord weblog, oftewel een logboek op het web. In een blog deelt de schrijver (‘blogger‘) zijn of haar kennis, ervaringen, inzichten, mening over diverse onderwerpen. Vaak is dit gericht op een bepaald thema of vakgebied, maar het kan over alles gaan dat een Lees verder... Bloggen

Casusopdracht

Een casusopdracht is een opdracht aan studenten die betrekking heeft op een relevante praktijksituatie waarin zich een probleem voordoet. Om het probleem op te lossen moeten studenten hun kennis en ervaring toepassen op de beschreven situatie. Lees verder... Casusopdracht