Train andere talen met behulp van AI
JE KUNT DEZE WERKVORM GEBRUIKEN OM...
studenten met behulp van AI hun vaardigheden in een vreemde taal te laten oefenen op basis van persoonlijke leerdoelen.
KORTE BESCHRIJVING (wat is het?)
Studenten formuleren hun eigen taalkundige leerdoelen, ontwikkelen daarbij oefeningen met behulp van AI en reflecteren op de effectiviteit van de gegenereerde oefeningen. Door samenwerking en klassikale bespreking vergroten ze hun inzicht in effectieve leerstrategieën.
/*************************************************************************************************
* Tab Uitvoeren
*************************************************************************************************/
?>
/*************************************************************************************************
* Tab Kenmerken
*************************************************************************************************/
?>
/*************************************************************************************************
* Tab Appplicaties
*************************************************************************************************/
?>
Microsoft Copilot
ChatGPT
/*************************************************************************************************
* Tab Werkvormen
*************************************************************************************************/
?>
HOE KUN JE DEZE WERKVORM UITVOEREN?
- Individueel (voorbereiding): Studenten schrijven hun persoonlijke taal-leerdoelen op.
- Wat vinden ze lastig in de taal die ze leren? (bijv. gebruik van voorzetsels, werkwoordstijden, grammaticale uitzonderingen).
- Groepjes (bijeenkomst): In kleine groepjes ontwerpen studenten prompts die ze invoeren in een AI-tool om op maat gemaakte oefenstof te genereren. Ze testen deze oefeningen direct.
- Klassikaal (bijeenkomst): Bespreek de gegenereerde oefeningen.
- Welke waren het nuttigst en waarom?
- Wat nemen ze mee voor hun eigen leerproces?
- Individueel (verwerking): Studenten verwerken de meest bruikbare oefenmethoden in hun persoonlijke studieplanner.
KENMERKEN
Categorie leeractiviteit: Generatieve AI, Oefenen, Oefenopdracht, Produceren, Product maken, Reflecteren, Studentbetrokkenheid, Zelfreflectie, Zelfregulatiestrategie
Interactie: Asynchroon, Synchroon
Lessituatie: Werkcollege
GERELATEERDE APPLICATIES


Meer informatie over deze tools vind je op het Platform Educatieve Applicaties van SURF.