Denken-Delen-Uitwisselen

Een werkvorm die uitstekend in te zetten is tijdens hoorcolleges aan grote groepen studenten. Met name geschikt bij vragen waar meerdere antwoorden mogelijk zijn.

  1. Geef je studenten een vraag of opdracht om individueel over na te denken.
  2. Vervolgens laat je ze hun antwoorden in duo’s met elkaar delen.
  3. Studenten stellen eventueel hun antwoord bij.
  4. Je vraagt een aantal studenten het antwoord te geven. Bespreek indien nodig de verschillen.

Door tijdens een instructiemoment zo’n werkvorm in te zetten beklijft de theorie beter en ondersteun je het leerproces van je studenten.

VARIATIEMOGELIJKHEDEN

Deze werkvorm is in allerlei situaties in te zetten: vormen van een mening, nadenken over een antwoord, koppeling theorie aan de praktijk, korte casusopdracht, ethisch dilemma voorleggen, een voorbeeld laten verzinnen etc.

Nadat je de studenten met elkaar hun ideeën hebt laten uitwisselen zou je met een digitale tool een gezamenlijk standpunt, antwoord dan wel mening kunnen laten geven.

KENMERKEN

Online:
Synchroon:

0.0 (1 stemmen)