Sollicitatiegesprek oefenen met AI

Studenten zoeken een vacature die bij hun interesses past en gebruiken AI om op basis van de vacaturetekst mogelijke sollicitatievragen te genereren. Tijdens de bijeenkomst oefenen zij in tweetallen met een rollenspel waarbij zij afwisselend sollicitant en interviewer zijn. Na afloop geven zij elkaar directe feedback. Lees verder... Sollicitatiegesprek oefenen met AI

20 minuten peerfeedbackmethode (online)

Twee studenten geven elkaar binnen twintig minuten op een gestructureerde manier feedback doordat zij beiden achtereenvolgens 5 specifiek beschreven stappen volgen die elk 2 minuten duren: korte toelichting geven – verhelderende vragen beantwoorden – feedback ontvangen – samenvatten – vervolgacties bepalen. Lees verder... 20 minuten peerfeedbackmethode (online)

Peerfeedback via de digitale leeromgeving

Door gebruik te maken van een digitale omgeving voor het uitwisselen van gemaakt werk en de feedback op dat werk, hoeven de feedbackgever en -ontvanger niet tegelijk en op dezelfde locatie met dit proces bezig te zijn. De ontvanger plaatst zijn werk in de leeromgeving en dit wordt op een Lees verder... Peerfeedback via de digitale leeromgeving

20 minuten peerfeedbackmethode

Twee studenten geven elkaar binnen twintig minuten op een gestructureerde manier feedback doordat zij beiden achtereenvolgens 5 specifiek beschreven stappen volgen die elk 2 minuten duren: korte toelichting geven – verhelderende vragen beantwoorden – feedback ontvangen – samenvatten – vervolgacties bepalen. Lees verder... 20 minuten peerfeedbackmethode

Schud en pak

Een stapel kaarten met vragen over de leerstof vormt de basis. De studenten werken in kleine groepjes, ze lezen een vraag en beantwoorden deze door elkaar in roulerende vorm aan te vullen en elkaar van feedback te voorzien. (Enige) voorkennis van de leerstof is hierbij nodig. De leerstof zou voorafgaand Lees verder... Schud en pak

Online breakout-groepen

Tijdens een online bijeenkomst kun je studenten activeren door ze in groepjes uiteen te laten gaan naar een online groepsruimte (‘breakout room’) en ze daarbij een opdracht mee te geven waarover ze moeten overleggen, discussiëren of waarbij ze samenwerken in een document, whitebooard of andere tool. Lees verder... Online breakout-groepen

Conceptmap maken

Een concept map geeft een overzicht van alle begrippen uit de leerstof waarin met behulp van lijnen de relaties tussen diverse begrippen zichtbaar worden gemaakt. De structuur van een conceptmap kan complex zijn, bijvoorbeeld met dwarsverbanden. Door gebruik te maken van verbindingswoorden kunnen de relaties in de conceptmap worden verduidelijkt Lees verder... Conceptmap maken

Check in duo’s

Studenten maken individueel een aantal vragen en vergelijken daarna hun antwoorden met een medestudent. Ze proberen er samen uit te komen als hun antwoorden verschillend zijn. Lees verder... Check in duo’s