Actualiteiten inbrengen

Als docent ga je op zoek naar nieuwsberichten of fragmenten van tv-programma’s, documentaires of podcasts die passen bij de leerstof. Deel het bericht of fragment via het LMS als voorbereiding voor de les en geef in je instructie in het LMS ook vragen of een opdracht mee bij het lezen/kijken/luisteren.  Lees verder... Actualiteiten inbrengen

Dagelijks / Wekelijks doel

Studenten stellen een dagelijks of wekelijks doel en kijken daarbij telkens terug op hoe het proces is verlopen. Ze werken dus kort-cyclisch en kunnen ook direct aanpassingen en verbeteracties doorvoeren. De docent treedt hierbij op als coach. Het stellen van een dagelijks of wekelijks doel is afkomstig van ‘agile werken’ Lees verder... Dagelijks / Wekelijks doel

Kennis of meningen peilen via een poll

Bij een poll stel je een korte vraag en geef je twee of meer antwoordmogelijkheden waaruit de studenten moeten kiezen. Afhankelijk van de vraag die je stelt krijg je inzicht in de kennis, visie, mening of ervaring van de studenten. Dit kan zowel offline als door gebruikt te maken van Lees verder... Kennis of meningen peilen via een poll

Escape (class)room

Een escape room is een groepsactiviteit waarbij je samen probeert te ontsnappen uit een kamer (escape room) door het oplossen van puzzels en raadsels. Wie het snelst de code kraakt, is de winnaar.  Lees verder... Escape (class)room

Gamification met badges

Een badge is een afbeelding in Brightspace waarmee een student aantoont aan bepaalde voorwaarden te voldoen. Die voorwaarden kunnen in Brightspace worden gedefinieerd in de vorm van ‘Prestaties’. Een prestatie is bijvoorbeeld een opdracht die de student inlevert of een toets die de student maakt in Brightspace. Een extra voorwaarde Lees verder... Gamification met badges