Kennis of meningen peilen via een poll

Bij een poll stel je een korte vraag en geef je twee of meer antwoordmogelijkheden waaruit de studenten moeten kiezen. Afhankelijk van de vraag die je stelt krijg je inzicht in de kennis, visie, mening of ervaring van de studenten. Dit kan zowel offline als door gebruikt te maken van Lees verder... Kennis of meningen peilen via een poll

Kortgeding

Kortgeding is een discussievorm waarbij het ondervragen van getuige-deskundigen door advocaten van de vóór en tegenpartij wordt nagespeeld tijdens de les. Studenten treden hierbij op als advocaat door vragen te stellen, of als getuige-deskundige door de vragen te beantwoorden. Een andere (groep) student(en) voert de regie als voorzitter(s) en de Lees verder... Kortgeding

Denken, delen, uitwisselen

Studenten denken eerst individueel na over een vraag of opdracht en bespreken dan hun antwoorden in duo’s of groepjes. Een aantal studenten geeft vervolgens klassikaal hun (eigen of gezamenlijke) antwoord. Deze werkvorm kan ook worden ingezet in lessen met grote groepen studenten en is met name geschikt bij vragen waar Lees verder... Denken, delen, uitwisselen

Forumdiscussie

Bij een forumdiscussie worden standpunten over een vooraf uitgekozen en voorbereid onderwerp uitgewisseld door ‘deskundigen’. De ’toehoorders’ luisteren actief naar de deskundigen en stellen kritische vragen of mengen zich in de discussie door een ingenomen standpunt te beargumenteren. De discussie wordt geleid én ingeleid door een voorzitter. Lees verder... Forumdiscussie

Brainstormen

Studenten brengen ideeën in en verzamelen deze op een centrale plaats. Ingebrachte ideeën worden genoteerd zonder erover te discussiëren, zodat de studenten in de flow van creativiteit blijven. Pas in een volgende fase worden de ideeën geëvalueerd en eventueel geprioriteerd. Lees verder... Brainstormen