Digitale feedback

Gedurende het leerproces is het geven van feedback als docent arbeidsintensief. Een manier om je studenten wel van de benodigde feedback te voorzien is het inspreken van een audiobestand waarin je de veel voorkomende fouten inspreekt.   Als leidraad voor je feedback kun je beoordelingscriteria of leerdoelen hanteren zodat je structuur in je opname aanbrengt. Bij […]

Read More Digitale feedback

Gedragsopdracht

Toepassingen: performance assessment, proeve van bekwaamheid, simulatie, praktijkproef, observatie in de praktijk Bij een live performance assessment wordt er een simulatie nagespeeld van bijvoorbeeld een inzichtgevend of probleem nuancerend gesprek. Binnen dit assessment wordt een natuurgetrouwe setting nagebootst waarbinnen de student zijn kennis en kunde moet laten zien. Daarbij wordt gewerkt met realistische casuïstiek en […]

Read More Gedragsopdracht

Instructie (zelfstudie)

Indien studenten moeten leren werken met een bepaald programma of kennismaken met een nieuwe werkwijze, dan is er instructie nodig om studenten te begeleiden in het leerproces. Instructie kan het beste zo worden vormgegeven dat studenten deze tijd- en plaatsonafhankelijk kunnen volgen. Zo kunnen ze hun eigen tempo bepalen en eventueel meerdere malen de instructie […]

Read More Instructie (zelfstudie)

Website bespreken

Traditioneel wordt bij het bespreken van een website een schriftelijke onderbouwing gegeven waarbij schermafbeeldingen toegevoegd worden om het tekstuele deel visueel te onderbouwen en toe te lichten. Door het maken van een schermopname (screencast) kun je een website op beeld opnemen terwijl je tijdens het maken van de opnames de website bespreekt. Je mondelinge toelichting doe je […]

Read More Website bespreken

Zelf een kennisclip ontwikkelen

Bij deze werkvorm ontwikkelen studenten een kennisclip over een deel van de leerstof.  Hierdoor gaan de studenten de leerstof zelf uitleggen. Dit vraagt van de studenten dat zij de leerstof goed beheersen. Studenten zijn tijdens het ontwikkelen op een andere manier aan de slag met de leerstof en kunnen de kennis aanvullen met praktijkvoorbeelden. Studenten […]

Read More Zelf een kennisclip ontwikkelen