Sollicitatiegesprek oefenen met AI
JE KUNT DEZE WERKVORM GEBRUIKEN OM...
studenten met behulp van AI te laten oefenen met sollicitatievaardigheden.
KORTE BESCHRIJVING (wat is het?)
Studenten zoeken een vacature die bij hun interesses past en gebruiken AI om op basis van de vacaturetekst mogelijke sollicitatievragen te genereren. Tijdens de bijeenkomst oefenen zij in tweetallen met een rollenspel waarbij zij afwisselend sollicitant en interviewer zijn. Na afloop geven zij elkaar directe feedback.
/*************************************************************************************************
* Tab Uitvoeren
*************************************************************************************************/
?>
/*************************************************************************************************
* Tab Kenmerken
*************************************************************************************************/
?>
/*************************************************************************************************
* Tab Appplicaties
*************************************************************************************************/
?>
Microsoft Copilot
ChatGPT
/*************************************************************************************************
* Tab Werkvormen
*************************************************************************************************/
?>
HOE KUN JE DEZE WERKVORM UITVOEREN?
- Individueel (voorbereiding): Studenten zoeken een vacature die hen aanspreekt.
- Individueel (voorbereiding): Met behulp van AI laten zij tien mogelijke sollicitatievragen genereren op basis van de vacaturetekst. Deze vragen nemen ze mee naar de les.
- Duo’s (bijeenkomst): Studenten voeren in duo’s een sollicitatierollenspel uit. De ene student is sollicitant, de ander interviewer en stelt de AI-gegenereerde vragen.
- De interviewer mag doorvragen of vervolgvragen stellen waar passend.
- Duo’s (bijeenkomst): Studenten geven elkaar directe feedback op hun antwoorden, houding en communicatie. Dit kan mondeling of met behulp van een checklist of beoordelingsformulier.
KENMERKEN
Interactie: Asynchroon, Synchroon
Door wie: Duo's, Individueel
Wanneer: Bijeenkomst, Voorbereiding
Lessituatie: Werkcollege
GERELATEERDE APPLICATIES


Meer informatie over deze tools vind je op het Platform Educatieve Applicaties van SURF.