Daily/weekly goal

Het stellen van een dagelijks of wekelijks doel is afkomstig van het ‘agile’ werken. Continu verbeteren is daar een belangrijk onderdeel van en dit doe je door kort-cyclisch te werken, dus met doelstellingen op korte termijn. Daarbij kijk je telkens terug op hoe het proces is verlopen en kun je ook direct aanpassingen en verbeteracties doorvoeren.  

Hoe kan ik mijn student in een actieve houding krijgen waarbij hij zelf zijn doelen stelt en ik kan coachen? Bepaal, eventueel samen met de student, of er een dagelijks of wekelijks doel wordt opgesteld.  

Aan het begin van elke dag of week maakt de student een afspraak met zijn docent of groep, waarbij hij aangeeft waar hij mee bezig gaat die dag of week. Hierdoor moet de student dit niet alleen voor zichzelf formuleren, maar ook voor anderen, waardoor het voor hemzelf helderder wordt en het helpt om van start te kunnen.  

Tevens heeft de docent zo inzicht in de planning van de student en kan hij hierop sturen en naar verwijzen.   

Als docent kan je aan het begin en einde van elke dag/week even een kwartier plannen met de student(engroep) om samen te evalueren. Wat is er gelukt en wat niet? Wat zijn de redenen? Hoe gaan we dit morgen / volgende week beter aanpakken? Moeten we iets in de totale planning bijstellen?  

Bij het Smart Solutions Semester gebruiken meerdere studententeams zelf deze manier van werken. Zij motiveren elkaar door elke ochtend voor 09.00 uur even tegen elkaar te zeggen waar ze mee bezig gaan. Ze werken gezamenlijk aan één opdracht waardoor het ook van belang is om elkaars doelen te kennen. Bijkomend voordeel is dat de tutor van de groep zo de voortgang en ontwikkeling kan zien. 

APPLICATIES

  • BB (graded) wiki
  • BB (graded) discussion board
  • BB (graded) Journal
  • Microsoft Teams
  • Microsoft OneNote
  • Microsoft Planner
  • KENMERKEN

    Bloom:
    4-Tak:
    Online:
    Synchroon:
    Indivdueel:

    0.0 (1 stemmen)