Online Escape (class)room

Een escape room is een groepsactiviteit waarbij je samen probeert te ontsnappen uit een kamer (escape room) door het oplossen van puzzels en raadsels. Wie het snelst de code kraakt, is de winnaar.  Lees verder... Online Escape (class)room

Begripspracticum (online)

Een begripspracticum is een praktische opdracht die studenten doorgaans uitvoeren in een praktijkruimte met speciale apparatuur, instrumenten, materialen of stoffen, om te zien hoe bepaalde principes werken, om ze vervolgens beter te kunnen begrijpen. Sommige van deze practica kunnen echter ook online plaatsvinden. Dit geldt bijvoorbeeld voor programmeren of practica die Lees verder... Begripspracticum (online)

Begrip testen via losse vragen (online)

De docent stelt een ja/nee of multiplechoicevraag tijdens de bijeenkomst en geeft daarbij antwoordmogelijkheden die zodanig gekozen zijn dat ze informatie geven over de eventuele denkfouten en misvattingen van studenten (‘diagnostische vragen’). Online kun je ook open vragen met korte antwoorden gebruiken. Aan de hand van de antwoorden die studenten geven en Lees verder... Begrip testen via losse vragen (online)

Bedrijfsbezoek

Met een bedrijfsbezoek kunnen studenten een kijkje nemen in het bedrijf of in een organisatie. Zo kunnen ze kennismaken met de activiteiten, het logistieke proces en verschillende functies en beroepen. Ze krijgen zo een goed beeld van hoe het eraan toegaat in een bedrijf of organisatie en ervaren ze hoe Lees verder... Bedrijfsbezoek

20 minuten peerfeedbackmethode (online)

Twee studenten geven elkaar binnen twintig minuten op een gestructureerde manier feedback doordat zij beiden achtereenvolgens 5 specifiek beschreven stappen volgen die elk 2 minuten duren: korte toelichting geven – verhelderende vragen beantwoorden – feedback ontvangen – samenvatten – vervolgacties bepalen. Lees verder... 20 minuten peerfeedbackmethode (online)

Vraag- en antwoordforum

Studenten plaatsen op een zelfgekozen moment (tijdonafhankelijk) vragen over de leerstof of over opdrachten op een online discussieforum of Padlet. Zowel de docent als medestudenten kunnen ook weer op een door hen zelf gekozen tijd en plaats reageren op deze vragen. Het is ook mogelijk dat je als docent zelf Lees verder... Vraag- en antwoordforum

Antwoordopties voorzien van feedback

Door antwoordopties van oude toetsvragen te voorzien van feedback, leert de student veel over de leerstof. Waarom is een antwoord het juiste antwoord en waarom zijn de andere antwoorden fout? De vragen kunnen vervolgens prima gebruikt worden voor formatieve doeleinden. Studenten die ermee oefenen kunnen dan voortaan direct worden voorzien Lees verder... Antwoordopties voorzien van feedback

Vragen stellen voor de bijeenkomst

Je kunt studenten als voorbereiding de opdracht geven om vragen die ze hebben alvast te stellen. Door dit voorafgaand aan de bijeenkomst te vragen kan deze input de leidraad zijn voor de wijze waarop je deze gaat vormgeven. Ook geeft het studenten de mogelijkheid om medestudenten te helpen. Lees verder... Vragen stellen voor de bijeenkomst

Vragenuur/Consult

Studenten kunnen de docent vragen stellen ter voorbereiding op verschillende zaken zoals toetsen, stages, afstuderen, etc. Dit kan zowel in grote groepen als individueel. Lees verder... Vragenuur/Consult

Videoquiz

Een videoquiz is een video (kennisclip) waarbij op specifiek ingestelde momenten vragen zijn tussengevoegd die studenten moeten beantwoorden voordat de video verdergaat. Hierdoor zullen studenten proberen de inhoud van de video beter tot zich te nemen, waardoor ze automatisch een actievere houding aannemen tijdens het bekijken van de video.   Lees verder... Videoquiz