Sleutelbos

JE KUNT DEZE WERKVORM GEBRUIKEN OM...

studenten elkaar beter te laten leren kennen door middel van een korte, actieve oefening. De oefening zorgt daarnaast ook voor afwisseling en nieuwe energie in de les, zodat studenten daarna weer beter kunnen focussen op het leren. Deze sociale energizer (‘socializer’) heeft dan ook meestal niets met de leerstof te maken. Het is vooral de bedoeling dat het plezier geeft en dat studenten even loskomen van de leerstof, met als belangrijk bij-effect dat ze elkaar beter leren kennen.

KORTE BESCHRIJVING (wat is het?)

Studenten vertellen over zichzelf aan de hand van de verschillende sleutels aan hun sleutelbos. Waar zijn ze voor? Wanneer en hoe vaak gebruiken zij welke sleutel?

HOE KUN JE DEZE WERKVORM UITVOEREN (algemeen)?

Alle studenten pakken hun sleutelbos en leggen deze voor zich neer. Eén voor één leggen de studenten bij iedere sleutel uit waarom deze aan hun sleutelbos zit. Wat kunnen ze er ermee openen? Wanneer hebben ze de sleutel gekregen? Wanneer en hoe vaak gebruiken ze de sleutel?

HOE KUN JE DEZE WERKVORM ONLINE UITVOEREN?

De student kan de sleutelbos voor de camera houden en zo één voor één de sleutels langsgaan en daarbij dezelfde vragen beantwoorden: Wat kunnen ze er ermee openen? Wanneer hebben ze de sleutel gekregen? Wanneer en hoe vaak gebruiken ze de sleutel?

ERVARING
Heb jij ervaring met deze werkvorm en wil je die graag delen? Neem contact met ons op!
KENMERKEN
Categorie leeractiviteit: ,
Interactie:
Door wie: ,
Wanneer: