Virtuele onderwijsassistent

Studenten stellen eerst individueel een planning op voor een module of toets, waarbij ze aangeven hoe AI hen kan ondersteunen bij elke stap. In groepjes vergelijken ze hun aanpakken en bespreken ze hoe AI op verschillende manieren gebruikt kan worden. Klassikaal wordt gereflecteerd op de effectiviteit en grenzen van AI-gebruik. Lees verder... Virtuele onderwijsassistent

Train andere talen met behulp van AI

Studenten formuleren hun eigen taalkundige leerdoelen, ontwikkelen daarbij oefeningen met behulp van AI en reflecteren op de effectiviteit van de gegenereerde oefeningen. Door samenwerking en klassikale bespreking vergroten ze hun inzicht in effectieve leerstrategieën. Lees verder... Train andere talen met behulp van AI

Leerstrategieën met behulp van AI

Studenten analyseren hun eigen studie-uitdagingen, verkennen met behulp van AI mogelijke oplossingen en strategieën en reflecteren op de toepasbaarheid en effectiviteit ervan in hun eigen leerproces. Door samenwerking en klassikale bespreking worden inzichten verdiept. Lees verder... Leerstrategieën met behulp van AI

Ik ben uniek

Iedere deelnemer deelt iets waarin hij of zij zich uniek voelt. De rest van de groep reageert door te laten zien in hoeverre ze zich hierin herkennen. Dit zorgt voor herkenning, humor, verbinding en inzicht in de diversiteit binnen de groep.  Lees verder... Ik ben uniek

Begrip testen via losse vragen (online)

De docent stelt een ja/nee of multiplechoicevraag tijdens de bijeenkomst en geeft daarbij antwoordmogelijkheden die zodanig gekozen zijn dat ze informatie geven over de eventuele denkfouten en misvattingen van studenten (‘diagnostische vragen’). Online kun je ook open vragen met korte antwoorden gebruiken. Aan de hand van de antwoorden die studenten geven en Lees verder... Begrip testen via losse vragen (online)

Bedrijfsbezoek

Met een bedrijfsbezoek kunnen studenten een kijkje nemen in het bedrijf of in een organisatie. Zo kunnen ze kennismaken met de activiteiten, het logistieke proces en verschillende functies en beroepen. Ze krijgen zo een goed beeld van hoe het eraan toegaat in een bedrijf of organisatie en ervaren ze hoe Lees verder... Bedrijfsbezoek

Vragenuur/Consult

Studenten kunnen de docent vragen stellen ter voorbereiding op verschillende zaken zoals toetsen, stages, afstuderen, etc. Dit kan zowel in grote groepen als individueel. Lees verder... Vragenuur/Consult

Wat ben ik?

‘Wat ben ik?’ is een variant op het spel ‘Wie ben ik?’. Hierbij proberen studenten door het stellen van ja en nee vragen, te achterhalen wát ze zijn (een theoretisch begrip of model).   Lees verder... Wat ben ik?

Willekeurig namen kiezen

Door een manier te vinden om volledig willekeurig te kiezen welke student op welk moment in de les aan de beurt komt om een vraag te beantwoorden, gaan studenten actiever meedoen. Met deze werkvorm kan een student ook meerdere keren achter elkaar aan de beurt komen, omdat de kans dat Lees verder... Willekeurig namen kiezen

Video kijken tijdens de bijeenkomst

Met het principe flipped classroom laat je studenten vooraf stof bestuderen bijvoorbeeld m.b.v. een kennisclip, zodat je tijdens de bijeenkomst meer tijd hebt om erover te discussiëren of de stof toe te passen. Het kan kan echter soms zo zijn dat je tijdens de bijeenkomst een video gezamenlijk wilt bekijken. Lees verder... Video kijken tijdens de bijeenkomst